Min syn på skolan

Jag går i klass 8a, en klass som jag trivs jättebra i. Där finns inte så mycket gruppindelningar, och det är okej att vara en "pluggis" och satsa på arbetet. Min klass är lugn och trevlig, helt enkelt en bra stämning!
 Jag tycker om att gå i skolan, det är kul att lära sig nya saker och även om vissa lärare är konstig, jobbiga eller omedvetna komiker som ger mig en skrattattack, så trivs jag där, i klassrummet med block och penna i högsta hugg. Ibland är jag lite skoltrött och vill bara hem och sova, och det känns som man drunknar i läxor och prov och inlämningar och jag vet inte vad. Men det känns som det är värt det i slutändan.
 För mig går det alltså bra i skolan, och förmodligen beror det på mina underbara kompisar som hjälps åt och får en att må bra. Det beror nog också på mina lärare som ställer precis rätt dos med krav. Jag tycker att alla borde få ha det så!
 Mina favoritämnen är engelska, svenska, geografi, samhällskunskap, historia, bild och musik. Nu vet ni det! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0