Min favoritbok

Jag har många favoritböcker, men jag har valt ut två som är definitiva i toppen. Den första är Harry Potter. Det kommer nog inte som en precis överraskning, men de har varit mina favoritböcker sen i tredje klass då jag läste serien så långt den hade hunnit då. Jag blev helt förtrollad, och mycket har nog göra med de fantastiska filmatiseringarna! Mina favortiböcker i Harry Potter-serien är nog Fången från Azkaban, Fenixorden, Halvblodsprinsen och självklart Dödsrelikerna! Jag kan inte vänta till del två i filmen!
 Min andra favoritbok/serie är Eragon, eller Arvtagaren som serien egentligen heter. Jag började läsa de i sexan då jag fick bok ett i födelsedagspresent, och de väldigt bra! Nu i höst kommer sista boken ut, det är en plågsam väntan... Arvtagaren är en otroligt välskriven serie med otroligt tjocka böcker, och med en otroligt bra story! Det är ssynd att filmen är så usel. Ärligt talat, titta inte på filmen. Eller läs böckerna innan, annars förstörs hela nöjet. Men allt är fel i filmen, det finns inga ursäkter. Jag tror att de som gjorde filmen läste på wikipedia, för på wikipedia är det fel... hehe.
 Dessa serier är i alla fall mina favoriter, men Bröderna Lejonhjärta har alltid varit lite speciell för mig också.
 Jag läser väldigt mycket, i större delen av mitt liv har jag nog suttit framför en bok. Det är tyvärr mindre läsning för min del nuförtiden, eftersom skolan har blivit viktigare och viktigare.
 Om ni vill veta vilka böcker jag inte gillar är nog Twilight på första plats. Jag säger inte mer.
 Ha det bra!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0